Afspraken
Binnen huisartsenpraktijk LeoCura werken wij met een telefoonsysteem met een keuzemenu wanneer u ons belt. Wij bieden u hiermee de mogelijkheid om niet meer te hoeven wachten in de wachtrij aan de telefoon. Wij kunnen u terugbellen!
Uiteraard heeft u ook altijd nog de keus om wel te blijven wachten, maar de wachttijd is hetzelfde als de terugbeltijd. Als u kiest voor terugbellen verliest u dus niet uw positie in de rij.
Ook tijdens pauzes en op momenten dat wij de telefoon niet direct kunnen beantwoorden, zullen wij u niet onnodig laten wachten. U krijgt dan automatisch een tijd waarop u wordt teruggebeld. Er zijn een aantal zaken die u wel kunt regelen tijdens pauzes en als wij gesloten zijn. Zo kunt u 24 uur per dag uw afspraak annuleren mocht de afspraak niet meer nodig zijn en kunt u 24 uur per dag een herhaalrecept aanvragen.
Op deze manier zorgen wij ervoor dat we beter bereikbaar zijn en effectiever omgaan met uw en onze tijd zodat wij “nog” meer aandacht voor u als patiënt hebben.
Daarnaast kunt u ook online een afspraak maken bij één van de huisartsen via het patiëntenportaal MijnGezondheid.net of via de MedGemak app.
Bij het maken van een afspraak op het spreekuur vragen de assistentes naar de reden van komst. Dit is om de urgentie van de klacht in te schatten en het spreekuur zo goed mogelijk te kunnen indelen. Zij bekijkt of u dezelfde dag gezien moet worden en of u mogelijk gebruik zal maken van andere voorzieningen, zoals het laboratorium. Het is dan prettig als deze voorzieningen open zijn en u hier direct gebruik van zou kunnen maken. Daarbij schat zij in hoeveel tijd u nodig heeft voor uw afspraak. Indien nodig plant zij een dubbele afspraak in.
Als u meer dan1 vraag heeft, maakt u hiervoor een dubbele afspraak.
Het kan gebeuren dat u toch niet kunt komen of dat een doktersbezoek niet langer nodig is. Het is belangrijk de afspraak dan tijdig (liefst 24 uur van tevoren) af te bellen, zodat uw plek voor een ander beschikbaar is. Indien u meerdere (>2 maal per jaar)malen niet verschijnt op uw afspraak, zonder ons van tevoren te berichten, zijn wij genoodzaakt het consult in rekening te brengen.
Indien u een account heeft van het patiëntenportaal (button ‘patiëntenomgeving’ rechtsboven in beeld), kunt u eveneens digitaal een afspraak maken (indien er timeslots beschikbaar zijn). Tevens kunt u hier uw niet dringende klachten/vragen bespreken via een e-consult.
Voor het opvragen van (lab)uitslagen, toetst u in het hoofdmenu “4” en vervolgens “2”. Wij vragen u alvast een voicemail in te spreken en u hoort daarna hoe laat u wordt gebeld. Uitslagen geven wij door ná 10.30 uur .
Voor het afhalen van verwijsbrieven of laboratoriumformulieren:
10.00 – 11.00 uur en 16.00 – 17.00 uur
Als u heeft afgesproken dat u door de huisarts terug gebeld zal worden, kan de huisarts u de hele dag door bellen, zelfs tot na het spreekuur.