Welkom bij Huisartsenpraktijk LeoCura

Om u nog beter van dienst te zijn wij ook bereikbaar via Internet. U kunt op onze site 24 uur per dag informatie krijgen over onze praktijk, gezondheid, nieuws en nog veel meer.

Lees over ons team, hoe u ons kunt bereiken voor afspraken en waar u ons kunt vinden.

Terug naar overzicht

Vragen over corona vaccinatie?

Vaccinatiebewijs

Wilt u een bewijs van vaccinatie voor reizen of voor toegang tot een evenement of binnenlocatie?
Dan kunt u terecht op de website CoronaCheck.nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U kunt daar zelf direct uw vaccinatiebewijs regelen.

Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de CoronaCheck website of app? Neemt u dan contact op met de Rijksoverheid. Belt u dan naar 0800-1351. Daar zitten mensen klaar om u te helpen, ook als u zelf geen computer heeft.

Heeft u CoronaCheck.nl geprobeerd, maar is uw vaccinatiebewijs daar niet te vinden? Het bewijs kan pas 2 weken na de laatste vaccinatie worden aangemaakt.  Lees hierover meer op: www.rijksoverheid.nl/coronabewijs-hulpAlleen als u door onze huisartsenpraktijk volledig bent gevaccineerd, kunnen wij u mogelijk helpen.

Stuurt u dan een e-mail naar leocura@ezorg.nl, geef daarbij aan dat u een bewijs van volledige vaccinatie wilt krijgen, omdat dit niet is gelukt via CoronaCheck.nl. Vermeld ook uw contactgegevens.
Als het voor ons mogelijk is om u wel een vaccinatiebewijs te geven, dan sturen we u dat toe of nemen contact met u op. Houdt u er rekening mee dat dit een aantal dagen kan duren. Gelieve onze praktijk hier niet over te bellen.

Kijk op de website van de overheid voor meer informatie over wat u zelf kunt doen om aan een vaccinatiebewijs te komen.

Vaccinatie bij kinderen

Het ministerie van VWS – op advies van de Gezondheidsraad – heeft besloten dat jongeren van 12 tot en met 17 jaar zich moeten kunnen laten vaccineren. Het vaccineren van jongeren zorgt voor directe en indirecte gezondheidswinst voor henzelf en kan een opleving van het virus in het najaar tegengaan.

De eerste jongeren, geboren in 2004, kunnen vanaf a.s. vrijdag, 10 uur, een afspraak maken, telefonisch met de GGD of met DigiD via de gebruikelijke site. De dagen daarna volgen de jaren 2005, 2006 etc. Per dag wordt zoals gebruikelijk gekeken of er een geboortejaar uitgenodigd kan worden. Naar het zich nu laat aanzien hebben alle jongeren van 12 tot en met 17 jaar die dat willen nog voor het begin van het nieuwe schooljaar hun eerste prik. De tweede volgt dan in september, de eerste maand van het nieuwe schooljaar.

Voor meer informatie of bij vragen hierover verwijzen u graag naar de website van rijksoverheid.

Veel gestelde vragen

  1. Ik heb één vaccinatie gehad en heb een corona infectie doorgemaakt, waarom kan ik geen Nederlandse QR-code maken?
    Dit wordt veroorzaakt door een probleem bij de CoronaCheck-app. Naar verwachting wordt dit ergens in de komende dagen opgelost door de overheid. Zodra deze oplossing er is wordt dit gecommuniceerd op www.coronacheck.nl
  2. Mijn vaccinatiegegevens kunnen niet worden opgehaald. Wat kan ik doen?
    Het kan even duren voordat uw vaccinatiegegevens zijn geregistreerd. Bent u kort geleden gevaccineerd? Wacht dan 1-2 dagen en probeer het opnieuw. Lees hierover meer op: www.rijksoverheid.nl/coronabewijs-hulp
  3. Mijn vaccinatiegegevens staan in de app, maar er kan geen vaccinatiebewijs worden aangemaakt.
    Het bewijs kan pas 2 weken na de laatste vaccinatie worden aangemaakt.  Lees hierover meer op: www.rijksoverheid.nl/coronabewijs-hulp
  4. Mijn vaccinatiegegevens zijn onjuist, wat nu?
    U kunt contact opnemen met de zorgverlener die de vaccinatie heeft uitgevoerd. Alleen de zorgverlener kan uw gegevens in zijn bronsysteem aanpassen. Meer informatie hierover vindt u op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/toestemming-registratie-coronavaccinatie
  5. Ik ben in het buitenland gevaccineerd, hoe krijg ik mijn gegevens in CoronaCheck?
    Alle informatie over het toevoegen van uw buitenlandse vaccinaties kunt u vinden op de pagina van de Rijksoverheid (www.rijksoverheid.nl/coronabewijs-hulp)
  6. Ik heb een Nederlandse QR-code, maar de ‘Bekijk QR’-knop werkt niet. Wat nu?
    Dit probleem komt sporadisch voor en is bekend bij de CoronaCheck-app. Heeft u uw coronabewijs in de tussentijd al nodig? Ga www.coronacheck.nl/print en print een papieren versie uit.
Publicatiedatum: 01-07-2021